top of page

טיפול רגשי בילדים הוא קודם כל עבודת צוות

ישנו מרכיב בטיפול שהוא קריטי בעבודה עם ילדים, והוא העבודה המערכתית. מה הכוונה?

 

אף אדם לא חי בוואקום, וכולנו מושפעים מהסביבה שלנו ומשפיעים עליה בחזרה. כשמדובר בילדים זה עוד יותר משמעותי. החשיבות של התיווך בין התהליך שעובר הילד בטיפול לבין הסביבה הקרובה אליו היא קריטית להצלחת הטיפול וההתקדמות של הילד. 

בתוך החדר אין לחצים, אין איומים. יש רוך וקבלה. הסביבה הטיפולית החמה היא הכרחית ליצירת תחושת ביטחון שחרור, רוגע ועוד. אך אם אין חוליה שמקשרת בין מה שקורה בחדר לבין העולם שבחוץ - השינוי המיוחל יתקשה להגיע.

מסיבה זו הטיפול משלב נוכחות של האנשים הקרובים לילד. אני רואה את הורי הילד כחלק מצוות, כשותפים שלי. הקשר בינינו חייב להתקיים כדי לייצר המשכיות בין מה שמתפתח בטיפול לבין מה שקורה בסביבה הטבעית שבה הילד חי. כדי שהסביבה של הילד תראה שינוי, היא צריכה להיות גם חלק מהשינוי. 
על פי אותו עיקרון, של המשכיות, אני מציעה להורים שאשתף פעולה גם עם בית הספר. כאשר זה רלוונטי, בהחלטה משותפת עם ההורים, אני מקפידה ליצור קשר של אמון ותקשורת פתוחה מול הצוות כדי לעדכן ולהתעדכן במה שקורה. אני נמצאת בקשר טלפוני ואף מגיעה לפגישות רלוונטיות בבית הספר. חשוב שאותן תובנות והתפתחויות בתהליך שעובר הילד בטיפול יקבלו הכרה גם בחיים היומיומיים בבית הספר. אם המחנכת או היועצת לא מודעות לתהליך המושקע שעושים הילד והוריו, הם לא ידעו לתת מענה נכון שיחזק את התהליך וימשיך אותו. כאשר כל אחד מהצדדים מציג את הפן שהוא רואה אנחנו מקבלים תמונה רחבה ורלוונטית יותר לחייו של הילד. כל אחד מהצדדים מוסיף עוד נדבך שמשלים לתמונה רחבה יותר, מציאותית יותר שדרכה אפשר להבנות שינוי מותאם ורלוונטי שיוכל להחזיק לאורך זמן. 

 

תוכלו לקרוא עוד מחשבות בנושא בעמוד הפייסבוק שלי מאיה אלשייך - מטפלת באמנות

לשאלות נוספות והתייעצות, צרו קשר ואשמח להיפגש ולעזור. 052-3267809.
 

bottom of page